Programul de filme la Marele Picnic 2018

Ediția a 5-a de Mare Picnic ShortsUP – scurtmetraje în Grădina Botanică, este o aventură de la un capăt la altul – explorezi filmul, locul și, cel mai interesant, pe tine însuți. Selecția e îndrăzneață, amuzantă și delicată – pregătește-te de umor, suspans și o doză bună de introspecție. Descoperă trailerul oficial Marele Picnic 2018.

marele_picnic_slider (1)

VINERI, 27 iulie: 21.30 – 22.30 

Febra Muntelui (r. Frédéric Hambalek, Germania, 2017) O echipă de alpiniști e blocată la mare altitudine din pricina unei furtuni de zăpadă de proporții apocaliptice. Când unul dintre ei dispare, sunt nevoiți să înceapă o operațiune de căutare plină de pericole. Selecționat la Interfilm Berlin.

Portocale (r. Iván Gaona, Columbia, 2014) Emoționant și sincer, filmul selecționat la Festivalul internațional de film de la Palm Springs ne face cunoștință cu Rosa, o femeie de 55 de ani, simplă și bine înrădăcinată în peisajul rural, familiar. Când învață să conducă mașina la 55 de ani, se confruntă brusc cu dileme – de exemplu, încotro să pornească?

La poli opuși (r. Paloma Baeza, Marea Britanie, 2017) Cel mai bun scurtmetraj de animație la Premiile BAFTA vine cu o situație interesantă. La Polul Nord viața nu e ușoară; nu e nici măcar lipsită de dileme morale. O ursoaică polară înfometată și singuratică se află într-o astfel de situație: trebuie să se hotărască dacă un neștiutor urs grizzly canadian va deveni cina sau prietenul ei cel mai bun.

Cererea (r. Det Sporadiske Filmkollektivet, Norvegia, 2018) Selecționat la Festivalul norvegian de scurtmetraje, filmul ne obligă să recunoaștem lumile paralele în care trăim adesea. În mijlocul apei, Joachim îngenunchează și o cere în căsătorie pe Toril, femeia visurilor sale. Toril – surpriză – vede însă relația lor cu alți ochi.

the proposan

PAUZĂ – 22:30 – 22:40 

Natură: toate drepturile rezervate (r Sebastian Mulder, Olanda, 2016) Documentarul, parte și din selecția Festivalului Internațional de Film Experimental de la București, explorează lumea de plastic versus natură. Dar ce te faci când natura e și ea de plastic – poți să pui iarbă artificială pe balcon și printuri impecabile cu plaje tropicale în lounge-ul clădirilor corporate din sticlă și beton. Respirăm aer simulat? A ce miroase pădurea de pe tapet? Când nu o să mai știm diferența?

Lupta chitaristului de jazz (r. Mark Colombus, SUA, 2013) Cel mai bun film studențesc la Festivalul internațional de film de la Palm Springs. Documentarul fiului, realizat în memoria tatălui – un celebru chitarist de jazz din Insulele Fiji. Tatăl a renunțat la cariera muzicală și s-a mutat în America pentru a oferi o viață mai bună familiei sale. Dar când fiul nu are încotro și dezvăluie niște zone mai puțin roz din trecutul lor, documentarul devine amuzant, original și foarte emoționant. Aflăm lucruri foarte interesante despre relația dintre tatăl artist și fiul său, precum și despre prăbușirea marelui Vis American.

Suntem toți genii (r. Alex Lungu, România, 2018)  Ideile geniale sunt întotdeauna rezultatul unui proces complicat, îndelungat și laborios, ale cărui etape și durată nu prea are nimeni chef să le exploreze. E atât de plăcut să te uiți doar la rezultat – mai ales că, dacă par picate din cer, aceste momente de geniu par de neatins deci nu ne fac deloc anxioși că am putea și noi să le producem. Totuși, mecanismul de funcționare al minții umane e cam același pentru noi toți, doar materialul – și determinarea – diferă.

Chioșcul (r. Anete Melece, Elveția, 2013) O animație din selecția Festivalului internațional de film de la Tribeca,  la granița absurdului, despre o femeie obeză care rămâne blocată în ghereta în care îi este loc de muncă și, mai nou, capcană.

The kiosk

SÂMBĂTĂ, 28 IULIE: 21.30 – 22.30

Cumulonimbus (r. Ioana Mischie, România, 2017) Într-un sat de țigani pierdut de lume există o tradiție veche de secole: toată lumea trebuie să fie logodită înainte de a împlini 7 ani. Andreea are aproape 8 ani, este nemăritată și refuză în continuare să se mărite cu cel ales de familia sa. E îndrăgostită de orele de geografie la care se discută despre nori și vrea să-și petreacă timpul cu Iosif, un copil din satul vecin. Într-o zi găsește un mod original de a schimba tradiția, organizând o nuntă improvizată așa cum o visează copiii, nu adulții din sat.

Bonobo (r. Zoel Aeschbacher, Elveția, 2018) Când liftul din clădirea socială în care locuiesc se strică, destinele locatarilor Felix – un pensionar cu probleme, Ana – o mamă singură care se chinuie cu mutatul și Seydou – un tânăr pasionat de dans se întrepătrund și evoluează către un final exploziv în care limitele le vor fi testate la greu. Premiul publicului la Festivalul internațional de scurtmetraje de la Clermont-Ferrand.

Ramura (r. Det Sporadiske Filmkollektivet, Norvegia, 2018) Nader și-o tot ia peste ochi, dar refuză să renunțe la dragoste. Dar problema e alta – pentru că problema e mereu alta. Ce nu vede Nader este că și el lovește la rândul său.

branch

Ato San Nen (r. Pedro Collantes, Spania/Franța, 2018) Filmul are deja în palmares mențiuna specială a juriului la Festivalul internațional de scurtmetraje de la Clermont-Ferrand. Marisa este văduvă și locuiește doar cu Tico, câinele ei. Într-o zi e vizitată pe neașteptate de Hiroshi, un domn japonez care pretinde că este prieten cu fiul ei. În ciuda faptului că nu vorbesc aceeași limbă, Hiroshi și Maria vor să comunice.

ATO SAN NEN - STILL 03

PAUZĂ: 22:30 – 22:40

Nimic mai straniu(r. Pedro Collantes, China/Olanda/Spania, 2015) Mei, prietena din copilărie a lui Ling, a murit. Împreună cu sora lui Mei, Ling vizitează pentru prima dată locul în care s-a petrecut totul: un peisaj impresionant cu râuri, munți și păduri nesfârșite. Pe drum discută despre viețile lor sentimentale, despre metode tradiționale de pescuit și despre visul misterios al lui Ling, cu Mei personaj principal.

Tot (David O´Reilly, SUA, 2017) O experiență interactivă cu final deschis și în același timp un joc care simulează realitatea – acestea sunt cele două straturi pe care le combină scurtmetrajul lui Davin O’Reilly,glazurate superb de vocea inimitabilă a filozofului britanic Alan Watts.

Moartea sunetistului (r. Sorayos Prapapan, Tailanda/Myanmar, 2017) Cei doi sunetiști lucrează din greu la pentru ca filmul să se audă așa cum trebuie. Dar este cineva atent într-adevăr? Aude oare, cineva, cu adevărat? Festivalul internațional de film de la Veneția a ales acest scurtmetraj în selecția finală.

Stare de alertă (r. Sébastien Petretti, Belgia, 2017) Parte din selecția de la Anonimul, filmul pare a fi povestea a doi tineri fără griji, care vor doar să facă sex fără a fi deranjați. O comedie suprarealistă despre o societate în care poliția violentă și intimitatea încălcată fac parte din rutina zilnică, normală, monotonă. Și victimele sunt obișnuite cu felul în care stau lucrurile. Ba chiar și poliția.

Big Boom(r. Marat Narimanov, Rusia, 2016) Umor, acțiune și tragedie într-un single shot genial de 4 minute, care spune, pe un ton eco-friendly, cam tot ce e de spus despre istoria umanității și a planetei. Da, ajung doar 4 minute. Restul sunt gândurile noastre. Premiul Canal+ la Festivalul internațional de scurtmetraje de la Clermont-Ferrand

Big_Booom_00

DUMINICĂ, 29 IULIE: 21.30 – 22.30 

40 de zile(r. Sorin Tănase, România, 2016). Cel mai bun scurtmetraj de ficțiune la Filmul de Piatra este o fină alternanță de suspans și emoție: După ce își joacă diferite feste, trei studenți care au decis să petreacă un weekend la țară au parte de o experiență inexplicabilă, pe care cu greu o vor depăși.

Pescărușul (r. Maria Popistașu, Alex Baciu, România, 2018) În timp ce îl găzduiește temporar pe tatăl ei bolnav, Laura găsește în curte un pescăruș rănit. Scopul comun – salvarea păsării – devine scuza perfectă pentru a evita discuția despre adevărata problemă – iminența morții. Filmul face parte din selecția oficială TIFF.

Godzilla de plastic de la Marea Baltică (r. Kaisa Penttilä, Reetta Neittaanmäki,  Finlanda 2017) Am strâns deșeurile de plastic de pe plajele din Helsinki și ne-a ieșit un mic monstru, un fel de Godzilla. Afară, in the great outdoors, totul e viu, totul se mișcă, totul e animat. Nu-i așa?

Plastic Godzilla 1

Noaptea de Shakshuka(r. Damon Brennen, Chris Parisi, SUA, 2017) Parteneri de drum ocazionali, într-o mașină împărțită doar până la destinație, și Ray, șoferul serii. Lui Ray ii e foame, iar cina cu unul dintre pasageri pare o idee bună. ‘Pare’ este cuvântul cheie.

Espresso (r. Alexander Gratzer, Austria, 2016) Scurtmetrajul, parte din selecția Anim’est, este o mică poezie atât de absurdă încât devine foarte limpede pentru fiecare. Un fel de ‘Așteptându-l pe Godot’ varianta postomodernă, scurtă și animată.

PAUZĂ: 22.30 – 22.40

Mesele (r. Jon Bunning, SUA, 2017) Cel mai bun documentar la Festivalul internațional de film din Florida explorează o conexiune mai puțin obișnuită: două mese de ping pong pe o stradă din inima New York – ului amestecă cele mai neașteptate personaje – unde altundeva ar discuta un homeless cu bancherii sau un agent de investiții cu membrii unei bande locale?

Kapitaliști (r. Pablo Munoz Gomez, Belgia/Franta, 2017) Direct din selecția festivalului de film de la Locarno, filmul lui Pablo Gomez pune realitatea față în față cu ea însăși: ’Moș Crăciun e capitalist. Aduce cadouri adevărate, multe, copiilor bogați. Și aduce pulovere celorlalți.’ Loukas, 5 ani.

Hora (r. Yoav Brill, Israel, 2015) Selecționat la Anima Mundi, filmul animat a lui Yoav Brill e un documentar captivant care vorbeste despre obiceiul bărbaților homosexuali din Tel Aviv de a se ține de mână.

Yoav Brill - Hora (3)

Servicii de 5 stele (r. Chris Parisi, SUA, 2017) Ride-sharing: mai mulți călători care merg în aceeași direcție împart o mașină. Ray. șoferul, îi duce pe toți la destinație, dar asta nu îi face pe pasagerii lui cam săriți de pe fix să fie recunoscători. Și totuși, unul dintre ei ar avea un motiv atât de bun…

Kapitalistis_7


BILETELE pentru Marele Picnic ShortsUP pot fi achiziționate în avans prin rețeaua Eventbook , în varianta de 1 seară (30 de lei), abonament de 2 zile (50 lei) sau abonament 3 zile (70 lei). Biletele pot fi achiziționate și la fața locului în limita locurilor disponibile (35 lei – seară, 60 lei – abonament 2 zile, 90 lei – abonament 3 zile). Prețul biletului include acces la filme, acces în Grădina Botanică, tururi ghidate, food-court, DJ set, jocuri și instalații.

Mai multe scurtmetraje

Stare